2016.09.01 - zmiany w zakresie udzielanych pełnomocnictw
(11/16)
Z dniem 1.07 br. zmieniły się przepisy dotyczące pełnomocnictw ogólnych (do ogólnej reprezentacji przedsiębiorcy przed urzędem skarbowym, czyli załatwiania spraw bieżących - nie dotyczy to wysyłania deklaracji). Nowe pełnomocnictwa można udzielić bezpłatnie, ale jedynie drogą elektroniczną - poprzez portal podatkowy MF wybierając po zalogowaniu opcję "chcę udostępnić dane konta innej osobie". Nie ma możliwości przesłania pełnomocnictwa pisemnego, ani innego sposobu rejestracji go poprzez Nasze biuro w przypadku osób fizycznych (os. prawne mają taką możliwość).
Założenie konta na portalu podatkowym wymaga niestety, bądź podpisu elektronicznego (na dodatek ta opcja obecnie nie działa) bądź założenia kolejnego profilu - na portalu ePUAP i odebraniu loginów w Urzędzie Skarbowym.
Procedura, jakkolwiek idiotyczna i czasochłonna, najprawdopodobniej okaże się nieunikniona, gdyż w przyszłości większość spraw podatkowych będzie załatwianych przez te portale.
Osoby, które nie zdecydują się na rejestrację w portalu i udzielenie mi pełnomocnictw, mogą w razie potrzeby udzielić pisemnie pełnomocnictw szczególnych, które jednak są każdorazowo (przy każdej sprawie oddzielnie) płatne 17,00 zł