2022.11.29 - Wezwania PFR do informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK
PFR na podstawie art. 8 ust 5c ustawy o PPK przesyła do przedsiębiorców wezwanie do informacji o zawarciu umowy o zarządzanie PPK. O obowiązkach najmniejszych przedsiębiorców tym zakresie informowaliśmy w KOMUNIKACIE z dn. 06.04.2021
Odpowiedź na wezwanie jest obowiązkowa, przy czym w przypadku stwierdzenia nie podpisania umowy przez podmiot zobowiązany PFR wezwie go do jej zawarcia, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wezwania. Niedopełnienie obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK będzie skutkowało zawiadomieniem o tym fakcie PIP i sankcjami zgodnymi z art. 106 w/w ustawy.
Po otrzymaniu wezwania należy:
1. Zalogować się na stronie: wezwania-ppk.pfr.pl za pomocą NIP i TOKENU (podane w wezwaniu).
2. Zapoznać się uważnie z pytaniami oraz objaśnieniami do nich znajdującymi się pod znakiem "?"
3. Wskazać fakt zawarcia umowy lub powód nie zawarcia umowy (mikroprzedsiębiorca - spełniający łącznie wskazane warunki, lub brak zatrudnienia)
4. Formularz do wysłania nie wymaga zaznaczenia żadnych zgód marketingowych!
5. Zatwierdzić i wysłać oświadczenie.
6. Pobrać i przechowywać potwierdzenie wysyłki.
Instruktaż PFR do wypełnienia wezwania znajduje się TUTAJ